cum functioneaza tabata
Antrenamentul Tabata
28 iulie 2018
hiit
De ce sa alegi HIIT?
5 august 2018

Exercitiile fizice iti pot aduce fericirea!

exercitiu fizic

Avem obiceiul sa ne gandim la un program de exercitii fizice atunci cand vrem sa ne crestem masa musculara. Sau cand vrem sa scadem in greutatea. Sau cand vrem sa ne tonifiem musculatura dupa o perioada in care nu am facut miscare mai deloc.

Insa indiferent  care este scopul initial al exercitiilor fizice, toti cei care le practica ajung beneficiarii unui bonus extraordinar: fericire in plus.

 

5 efecte “psihice” ale exercitiilor fizice

 

Exercitiile fizice te ajuta sa-ti fortifici si corpul, dar si mintea. Astfel, un om care face regulat efort fizic ajunge sa descopere ca acesta determina:

  1. cresterea increderii in sine
  2. depasirea unor stari depresive
  3. un control excelent al emotiilor
  4. cresterea puterii de concentrare
  5. largirea zonei de confort
  6.  

Cat dureaza pana atingi fericirea?

Depinde de organism.

Totusi, in general, dupa 10 – 15 minute de efort fizic moderat si continuu, creierul incepe sa elibereze endorfine, responsabile pentru buna dispozitie a fiecaruia dintre noi.

De asemenea, efortul fizic duce si la producerea serotoninei, numit si “hormonul fericirii” datorita starii de bine general pe care o induce.

Sa recapitulam: 10 -15 minute de efort fizic moderat si continuu. Asta pentru inceput

Daca vei creste intensitatea efortului sau macar timpul de dedicat exercitiilor fizice, vei obtine efecte din ce in ce mai placute.

Important este insa sa nu exagerezi.

Sedintele de antrenament serios care ating 45 de minute sunt excelente si suficiente pentru majoritatea organismelor.

 

O veste extrem de buna

 

Exercitiile fizice produc dependenta imediat ce persoana care le practica incepe sa le simta efectele.

Astfel, dupa ce organismul tau face legatura intre starea de bine si efectuarea exercitiilor fizice, iti va fi extrem de usor sa te tii de acestea.

Nu vei mai avea senzatia disconfortului pe care o simteai la inceput, ci doar dorinta de-a a-ti pune cat mai rapid muschii in miscare.

Este o dorinta pe care fiecare fibra miscata la sedinta anterioara de antrenament o va exprima necontenit pana cand i-o vei satisface.

Si nu uita – daca faci exercitii fizice macar 21 de zile, poti spune ca ai capatat un nou obicei. Si nou, si sanatos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

× Apelează-mă instant pe WhatsApp.