exercitiu fizic
Exercitiile fizice iti pot aduce fericirea!
1 august 2018
corp sexy
Sculptarea unui corp feminin
10 august 2018

De ce sa alegi HIIT?

hiit

HIIT = High-Intensity-Interval-Training = Antrenament cu Intervale de Intensitate Mare 

HIIT este o metoda relativ recenta de antrenament care pare sa aiba din ce in ce mai multi adepti. HIIT este prescurtarea de la High-Intensity-Interval-Training, sau in romana Antrenament cu Intervale de Intensitate Mare. HIIT este un concept nou ce nu se aseamana cu altele de pana acum iar scopul principal este reducerea grasimii corporale.

Desi scopul principal este asemanator altor exercitii, HIIT foloseste un set diferit de principii pentru a-l atinge. Ideea principala este alternarea unor perioade scurte de efort maxim cu perioade de recuperare. Un antrenament obisnuit dureaza aproximativ 30 minute - desi este atat de scurt are un efect impresionant asupra grasimii din corp.

Acest antrenament dureaza putin, insa nu degeaba i se mai spune si "Guerilla Cardio". Dupa cum veti vedea acest tip de antrenament necesita o intensitate extrema si multa vointa - rezultatele merita.

Care este diferenta intre Aerobic si Anaerobic?

Aerobic inseamna "implicarea si imbunatatirea consumului de oxigen de catre corp". Exercitiile aerobice, cresc eficienta respiratiei si circulatiei sangelui prin imbunatatirea consumului de oxigen. Miscarile aerobice necesita oxigen pentru a genera forta si inroleaza muschii lenti in activitati sustinute pe perioade mai lungi (de la minute la ore). Exemple de exercitii aerobice: cardio, jogging, ciclism, alergare, maraton.

Anaerobic inseamna ad-literam "fara oxygen". Exercitiile anaerobe nu necesita oxigen pentru a genera forta. Miscarile anaerobice folosesc muschii cu reactie rapida pentru perioade scurte dar explozive in intensitate. Exemple ar fi: sprinturi, ridicari de greutati.

Cine poate beneficia de antrenamentul HIIT?

Antrenamentul HIIT este foarte recomandat oricui nu este satisfacut cu procentul de grasime sau cu metoda actuala de ardere a grasimilor. Un studiu efectuat, pe durata a 20 de saptamani si implicand 17 persoane, a aratat ca cei ce foloseau antrenamentul HIIT au consumat de 3 ori mai multa grasime fata de cei ce foloseau un tip de antrenament cardio normal, gen 30-50 de minute cardio la pas moderat.

Beneficiile nu se termina aici: durata scurta a antrenamentului cuplata cu intervalele de intensitate slaba si ridicata previne corpul sa intre intr-o stare catabolica care se poate intampla in antrenamentele cardio de lunga durata la pas moderat. Deoarece HIIT provoaca producerea de hormoni anabolici este metoda perfecta pentru arderea grasimilor si retinerea masei musculare.

HIIT nu este doar superior celorlalte forme de cardio insa, pentru foarte multi, este o scapare de la metodele plictisitoare si lungi de cardio. Multi dintre noi nu avem timp de asa ceva si ne pierdem si repede ambitia de a sta ore intregi pe biciclete eliptice sau de a alerga prin parcuri pana ne plictisim

La ce rezultate sa ma astept un urma antrenamentului HIIT?

Sunt o multime de rezultate excelente in urma antrenarii prin HIIT:

* O compozitie mai buna a corpului. Durata scurta a HIIT previne starile catabolice in care se consuma masa musculara iar in acelasi timp provoaca consum mare de grasimi. Iar asta inseamna mai multi muschi mai putina grasime.

* Cei ce sunt incepatori in acest tip de antrenare vor realiza ca obiceiurile de alimentatie si odihnire sunt mult mai echilibrate si eficiente.

* Metoda scurta si exploziva a HIIT poate face un om sa se simta mai energic in loc sa se simta epuizat.

* Vei fi mai rapid, mai agil, mai bun la sportul pe care-l practici si vei avea o rezistenta mai mare.

* O crestere in capacitatea maxima de absorbtie a oxigenului se traduce prin capacitatea anaerobica pentru cei ce nu-i intereseaza doar un corp frumos ci si functional.

* Metabolismul poate fi accelerat pentru urmatoarele 48 de ore, ajutandu-te sa arzi 50% mai multa grasime fata de antrenamentul cardio la ritm moderat.

* Exces de oxigen post-antrenament (EPOC): oxigenul este consumat in cantitati mai mare dupa terminarea antrenamentului. Asta rezulta consumuri de pana la 9 ori mai mare de grasime in timp ce te odihnesti.

* Creste productia de HGH - Human Growth Hormone - asta provoaca arderea grasmilior si adaugarea de masa musculara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *