vegetale la gatit
Cum sa ne imbunatatim mancarea cu vitamine
1 iunie 2018
definitie fitness
Ce inseamna fitness
10 iunie 2018

50 de lucruri pe care trebuie sa le cunosti despre fitness

fitness

Iata 50 de lucruri si idei dupa care sa te ghidezi. Acestea iti vor schimba modul de a gandi in ceea ce priveste stilul tau de viata.   

1. Carbohidratii, proteinele, grasimea si alcoolul au cate 4, 4, 9, si respectiv 7 calorii pe gram.

2. Trebuie sa consumi aproximativ 3500 de calorii pentru a pierde o jumatate de kilogram.

3. Insulina si hormonul de crestere sunt invers proportionale.

4. O persoana poate stoca in medie 500 de grame de glicogen.

5. Doar lipidele si proteinele sunt macronutrienti esentiali – carbohidratii nu sunt (dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa mancam carbohidrati).

6. Glicogenul din muschi este format din 3 parti de apa si o parte glucoza.

7. Arzi mai multe calorii in timpul celor 23 de ore in care nu te antrenezi decat in timpul acelei ore de antrenament.

8. Nu trebuie sa te antrenezi cardio pentru a slabi.

9. ‘Zona de ardere a grasimilor’ nu arde mai multe calorii in total, ci un procentaj mai mare de calorii din depozitele de grasimi.

10. Nu esti niciodata prea batran ca sa faci genoflexiuni.

11. Pierderea in greutate nu este o provocare fizica – este una mentala.

12. Cantarul nu poate masura procentul de grasime a corpului; totusi, exista un dispozitiv mult mai ieftin care o poate face – clestele pentru masurat grasimea (body fat caliper).

13. Poti sa mananci orice doresti si sa slabesti, insa greutatea nu este intotdeauna acelasi lucru cu grasimea.

14. Nu poti tinti zone de grasime – cand slabesti, slabesti de peste tot.

15. Muschii nu cantaresc mai mult decat grasimea – au doar densitatea mai mare.

16. 0 grame de grasime pe o eticheta nu inseamna neaparat ca produsul acela nu contine deloc grasimi.

17. Painea din faina integrala poate fi foarte procesata – alegeti painea care are cele mai putine ingrediente.

18. Sa mananci sanatos nu costa mai mult decat sa mananci junk-food.

19. Nu poti calcula procentul de grasime corporala bazandu-te doar pe inaltime si greutate – trebuie sa o masori efectiv.

20. Glucoza se poate obtine si din proteine si glIcerol – nu doar din carbohidrati.

21. Doar pentru ca pe o cutie scrie ‘cereale integrale’ nu inseamna ca e o mancare sanatoasa.

22. Nu ar trebui niciodata sa incerci sa slabesti si sa iti pui sanatatea in pericol

23. Sa fii vegetarian nu inseamna ca nu mananci carne – inseamna ca ai o dieta bazata pe plante.

24. Durata antrenamentelor este direct proportionala cu efectele secundare negative ale antrenamentelor.

25. Oferta serviciilor la o sala este variata, deci vei gasi ceva care sa te reprezinte.

26. Prin procesarea termica a hranei, unii nutrienti se distrug, iar altii sunt potentati.

27. Exista o stransa legatura intre nivelul tau de fitness si al celor din jurul tau.

28. Este mai dificil sa adaugi 5 kg de muschi decat sa pierzi 5 kg de grasime.

29. Odata ce ai atins varsta maturitatii, celulele de grasime se pot crea, insa nu pot disparea, ele pot doar sa se micsoreze.

30. Nu te ingrasi pentru ca mananci noaptea, ci pentru ca mananci mai mult decat ai nevoie.

31. Nu ai nevoie de exercitii pentru biceps ca sa ai muschii frumos conturati.

32. Sa fii slab nu inseamna automat ca ai un procent scazut de grasime.

33. 90% din alimentele sanatoase le gasesti la magazinul de legume si fructe.

34. Daca ai alimente interzise in frgider, cu siguranta ca le vei consuma.

35. Secretia de hormoni tiroidieni este direct proportionala cu intensitatea antrenamentului.

36. Un nivel sanatos de testosteron trebuie sa existe atat la barbati cat si la femei.

37. Nu ai nevoie sa mergi la sala de sport ca sa faci un antrenament de forta.

38. Ca sa slabesti, ai nevoie de o dieta de peste 1000 de calorii/zi, cu conditia sa nu cantaresti sub 50 kg.

39. Intensitatea antrenamentului este direct proportionala cu consumul de oxigen de dupa efort (efectul EPOC) – asadar, tu vei continua sa consumi calorii si dupa ce ti-ai terminat antrenamentul.

40. Exista 3 tipuri de fibre ale muschilor scheletului – tip I, tip II-A, si tip II-B.

41. 80% din persoanele care incep un program de exercitii renunta pe parcurs.

42. Organismul uman are 3 sisteme energetice – ATP-PC, glicolitic si oxidativ.

43. Cresterea fortei se obtine prin hipertrofierea musculara si imbunatatirea recrutarii fibrelor musculare.

44. Deshidratarea unui muschi cu 3% are ca efect pierderea puterii cu 10%.

45. Efectul termic al alimentelor este cel mai mare in cazul proteinelor.

46. Nu acidul lactic este cauza febrei musculare.

47. Cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat arzi mai multe calorii in stare de repaus.

48. Exercitiile destinate doar muschilor abdominali nu sunt necesare pentru a avea muschi abdominali in forma.

49. Poti pierde in greutate si sa castigi in acelasi timp masa musculara; la fel, poti sa castigi in greutate in timp ce reduci stratul adipos.

50. Perseverenta si rabdarea sunt cheia pierderii in greutate pe termen lung

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *